Lazerle Leke Tedavisi | MD Clinic | Mersin
Lazerle Leke Tedavisi

Q SWİTCH ND YAG LAZERLE LEKE TEDAVİSİ

Lekeye en sık sebep olan neden  güneş ışınlarıdır.Cilt kendince güneşten  korunmaya çalışırken bu lekeler oluşmaktadır. Güneş ışınlarından korunma, leke oluşumunu önlemek için dikkat edilmesi gereken en önemli unsurdur. Yukarıda saydığımız dış ya da iç etkenler ciltteki hücreleri uyararak bu hücrelerde melanin maddesinin toplanmasına neden olur. Aslında bu bir savunma mekanizmasıdır. Etkene karşı deri, kendini korumaya çalışmaktadır. Etken ortadan kalktığı halde bu madde o bölgede kalabilir. Bu oluşum ciltte leke olarak gözlenir. Kozmetik ürünleri olarak kullanılan; alkollü ıslak mendiller, deodorantlar, tüy sarartıcı kremler, bronzlaştırıcı kremler gibi ürünlerin hatalı kullanımları, özellikle güneşle temas etmeleri ,hamilelik dönemi,bazı ilaçların kullanımı ciltte lekelenmelere yol açabilir.

LEKE OLUŞMASIN DİYE NELER YAPILABİLİR ?

Leke tedavisinde öncelik her zaman leke oluşumunun önlenmesine yönelik yapılmalıdır; Çocukluk döneminden başlayarak günde en az 2-3 kere 50 SPF faktörlü güneş koruyucu kullanmak gerekir.. Güneş koruyucu sadece plajda kullanılan bir ürün değildir, karlı havada dahi gerekli olursa kullanımı gereklidir. Hamilelik döneminde meydana gelen yüzdeki gebelik lekesi hormonal durumdaki değişiklerin güneşle etkileşimi sonrası olduğu için bu dönemde özellikle güneşten dikkatle korunmalıdır.

LEKE NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Lekede en iyi tedavi lazer tedavisidir.. Merkezimizde lazer tedavi olarak Q Switch Nd Yag Lazer kullanmaktayız. Lazer Tedavisi, lekelerde bulunan melanin ismindeki boya maddesine tutunur. Bu sırada oluşan yüksek enerji bu hücrelerin ölümüne neden olur. Ölü hücreler ve içlerindeki bu boya maddesi ciltten savunma hücreleri ile uzaklaştırılır. Böylece bölgedeki leke azalmaya başlar.Tedavi 1 kürden oluşur.1 kür 10 seansdır.Seanslar haftada 1 yapılır.

KARBON PEELİNG NEDİR?

Yüzde hem gözenekleri sıkılaştırma, hem de cilt yenileme işlemi yapar.İşlem önce yüze karbon sürmekle başlar.Karbon bir süre yüzde bırakılır.Daha sonra Q Switched Nd Yag lazer ile karbon patlatma yöntemi ile temizlenir.Oldukça etkili bir yöntemdir.Bu şekilde gözenekler sıkılaşır.

Tüm tedaviler sırasında hastamız mutlaka 50 SPF faktörlü güneş koruyucu kullanmalıdır.

Son Güncelleme Tarihi: Ağustos 2020            Editör:Anonim