Lazerle Kırışıklık Tedavisi | MD Clinic | Mersin
Lazerle Kırışıklık Tedavisi

İnsanlar her zaman genç ve taze bir görünüme sahip olmak isterler
Maalesef geçen yıllar buna izin vermez. Hele güneş ışığı, sürekli makyaj, yanlış beslenme, şehir yaşantısı ve çevresel faktörler de işin içine girince cildimizin yaşlanması
kaçınılmazdır. Bunun temel nedeni ise cilde esnekliğini veren kollajen maddesinin üretiminin zamanla azalması ve bunun sonucu olarak ciltte çizgilerin ve kırışıklıkların
oluşmasıdır. Ayrıca başta güneş olmak üzere bazı çevresel faktörler cilde rengini veren melanin maddesinin anormal birikimine neden olarak ciltte lekeler oluşmasına
neden olur. Cilt inceldikçe deri altındaki kılcal damarlar da belirginleşir.

Cilt nasıl gençleşir?
• Ciltte bulunan(cildin en üst tabakasında) lekelerin yok edilmesi:
• Güneşin neden olduğu kahverengi lekelerin yok edilmesi,
• Yaşlılık lekelerinin yok edilmesi,
• Çillerin azaltılması,
• Burun ve yanak bölgesinde örümcek ağı şeklinde kırmızı veya mor renkli damarsal oluşumların kaldırılması,
• Melasma adını verdiğimiz hamilelik lekelerinin azaltılması,
• Gözeneklerin küçültülmesi,
• İnce kırışık çizgilerin azaltılması,
• Cildin gerginlik ve esnekliğinin artırılması ile cilt daha genç, taze ve canlı bir görünüme kavuşur.

Nerelere uygulanır?
• Yüz
• Boyun
• Üst göğüs
• Üst sırt
• Eller
• Kollar

Tedavi nasıl uygulanır?
Hasta ve doktor parlak ışıktan korunmak için özel gözlükler takarlar. Uygulanacak bölgeye ışının cilt tarafından emilimini artıran özel bir jel tatbik edilir.Cihazın
ucunda bulunan kristal başlık tedavi edilecek bölgeye dokundurularak ışın verilir. Tedavi sırasında genellikle hiç acı duyulmaz.

Tedavi öncesi alınması gereken önlemler:
• Tedaviden en az 1 hafta öncesine kadar herhangi bir kimyasal peeling (AHA =glikolik asit, retinoik asit=vitamin A asidi... vb.) yapılmamış olması,
• En az 1 ay öncesine kadar direkt güneş ışığı, solarium, bronzlaştırıcı krem vb. ile bronzlaşılmamış olması,
• En az 3 gün öncesine kadar Aspirin ve diğer kan sulandırıcıların kullanılmaması,
• En az 6 ay öncesine kadar akne tedavisinde ağızdan kullanılan tabletlerin bırakılması gereklidir.
• Hamilelik ve kalp pili taşıyanlarda uygulanmaz.

Tedavi sonrası alınması gereken önlemler:
• En az 1 ay direkt güneş ışığından korunmak, güneşe çıkılırken en az SPF 20 güneş koruma faktörlü krem sürülmesi gereklidir.
Tedavi sonrası uygulanan bölgede hafif kızarıklık ve ödem(şişlik) olması normaldir. Bu durum 2 saat veya birkaç gün devam edilebilir.
Uygulanan tedavi leke çıkarmak amacıyla yapılmışsa bu lekelerin daha da koyulaştığı görülebilir. Bu normal ve geçici bir durumdur.

Tedavi ne kadar sürer?
Seansların süresi tedavi uygulanacak bölgenin büyüklüğüne bağlı olarak 5 ila 30 dakika arasında değişebilir.
• Lekeler için tedavi 3 hafta ila 1 ay aralıklarla toplam 1 ila 3 seans uygulanır.
• Tüm yüzün gençleştirilmesi için 4 ay araklıklarla 2 seans uygulanır. Daha sonra cildin genç ve taze görünümünü korumak için tedavi senede 2 defa tekrarlanır.

Son Güncelleme Tarihi: Ağustos 2020            Editör:Anonim