Akupunktur | Migren | Baş Ağrısı | Tedavisi | MD Clinic | Mersin
Akupunktur İle Migren Tedavisi

Çin Tıbbı'nda hastanın başağrısı beden, ruh ve zihin bütünlüğü içinde değerlendirilir; yani her hastanın başağrısı kendine ait özellikler gösterir.
Genel olarak bayanlar, erkeklerden daha çok baş ağrısı çekiyor. Ağrı sorunu yaşayan her üç kişiden birinin başı düzenli biçimde her gün ağrıyor.İnsan ömrünün yaklaşık beş yıllık bölümü baş ağrısıyla geçiyor. Baş ağrısı yaşayanların %50'si rahatsızlığının sebebini bilmiyor. Yapılan araştırmalara göre baş ağrısı çeken insanların çoğu hiç hekime baş vurmamış ve gelişi güzel kulaktan dolma bilgilerle, ağrısı oldukça düzensiz olarak,ağrı kesici ve migren ilaçlarını yıllarca kullanmaktadır.

Baş ağrıları akut veya kronik hastalıkların bir belirtisi olabilir.Baş ağrısı eğer bir hastalığın belirtisi ise (beyin tümörü, tonsillit, bademcik iltihabı, myopi, akut orta kulak iltihabı..v.b.) bunun önce nedeninin ortadan kaldırılması ve dolayısıyla tıbbi tedavi şarttır.:

5000 yıldır uygulanan ve Çin'deki bütün hastanelerde branş olarak okutulan Akupunktur Migrende %85-%90 lara varan iyi sonuçlar almaktadır. Çin Tıbbı'nda hastanın başağrısı beden ,ruh ve zihin bütünlüğü içinde değerlendirilir; yani her hastanın baş ağrısı kendisine özgü özellikler gösterir.

Akupunktur tedavisinde hasta önce kulak deteksiyonu ve nabız muayenesi ile tetkik edilir. Bu baş ağrısının hangi meridyen üzerinde olduğu tespit edilir ve ona göre tedaviye başlanır.

Migrende; Akupunktur tedavisi, iğnelerle olabildiği gibi , iğnesiz lazer ışınları ile de akupunktur uygulaması yapılabilmektedir.

Yaşam kalitemizi ve iş verimimizi düşürerek mesleki başarımızı kötü yönde etkileyen ayrıca tedavi edilmez ise depresyona kadar kişiyi sürükleyen migreni akupunkturla yenmek kolaydır Migrenli hastanın ağrı eşik seviyesi çok düşüktür. Akupunktur ise bunu yükseltir. Ayrıca akupunktur vücut ve beyin omurilik sıvısında bir takım maddelerin veya hormonların salınımını etkileyerek migren ağrısını engeller. (Endorfin, Serotonin, Gaba, Prostaglandin, Histamin gibi).

Akupunktur tedavisinden sonra migren nöbetleri seyrekleşir veya migren tamamiyle ortadan kalkar. Unutmamak lazım migren teşhisi konulduktan hemen sonra akupunktur tedavisine başlanırsa akupunkturun etkisini hasta çok daha kısa sürede görür.

Akupunktur haftada 2-3 kez olmak üzere toplam 15-20 seans uygulanır. Seanslar 20 dakika sürer. Merkezimizde migren tedavisinde kulak ve vücut akupunkturu olarak uygulanmaktadır.