Akupunktur | Depresyon | Başağrısı | Anksiyete| MD Clinic | Mersin
Akupunktur ile Depresyon Tedavisi

Depresyon, kişinin günlük yaşamını etkileyen fiziksel ve psikolojik bozulmalarla neden olan  bir  hastalıktır. Uyku düzeninde bozulma, ağlama atakları, anksiyete, korku, hafızada zayıflama, konsantrasyon bozuklukları, vücutta ağrılar, mide bağırsak problemleri ve hayattan zevk alamama şeklinde kendini gösterir.

Modern tıpta depresyon tedavisi,terapi ve  ilaçlarla tedavi edilir. İlaç tedavisi spesifik semptomlara değil, genel tanıya yöneliktir. Hemen hemen tüm toplumlarda tanıyı koymada ve tedaviyi belirlemede DSM kriterleri kullanılır.

Çin tıbbında ise depresyon kendi başına bir hastalık olarak kabul edilmez. Bu tip hastalarda tedavide spesifik semptomlar hedef alınır kişiye özel tedavi oluşturulur. Akupunktur, vücudun enerji dengesizliğini düzeltmek amacıyla uygulanır.

1990'ların başından beri batı ülkelerinde depresyon tedavisinde akupunkturun pozitif etkileri gösterilmeye ve kullanılmaya başlanmıştır. Akupunkturun sinir sistemini etkileyerek nörokimyasal maddelerin salınımını sağladığı düşünülmektedir. Çeşitli çalışmalarda akupunkturun beyinde serotonin ve endorfinleri arttırarak beynin duygusal durumla ilgili bölgelerini etkilediği gösterilmiştir. Bunun dışında dopamin, noradrenalin, kortizol ve nöropeptit Y salınımını düzenleyen diğer nörokimyasal yolları etkileyerek te tedavide etkinlik sağladığı yönünde literatürler vardır.

Akupunktur noktalarının uyarılması ile  beynin strese olan duyarlılığı azalmaktadır.Akupunktur ile  gevşeme sağlamaktadır.Bu etki kişide rahatlamaya yol açar.Stress azalır.Uyku düzene girer.

Tek başına akupunktur tedavisinin depresyon semptomlarını azaltmada psikoterapi ve ilaç kullanımı kadar etkili olduğuna dair yayınlar vardır ve Dünya Sağlık Örgütü depresyon tedavisinde akupunkturu bir tedavi yöntemi olarak kabul etmiştir. Tedavide akupunktur tek başına kullanılabileceği gibi batı tıbbı tedavi yöntemleriyle de kombine edilebilir.

Tedavi hastaya ve semptomlara göre çeşitli değişiklikler olmakla beraber genelde  haftada 2 kez 4hafta daha devam edilir. Ardından haftada 1 olarak  toplam 3 ay kadar takip edilir. İyileşme durumuna göre tedaviye aralıklı olarak devam edilebilir.

Akupunktur tedavisi ile  anksiyete bozukluğu ,stres,uyku bozuklukluğu,depresyon  durumu daha iyi hale gelir.Kişi kendini daha iyi ve güçlü hisseder.

MD CLINIC