Kimyasal Peeling | Cilt Yenileme | MD Clinic | Mersin
Kimyasal Peeling

Kimyasal peeling işlemi, cildin yıpranmamış, sağlıklı olan tabakasını örten yıpranmış tabakanın, soyulmasını ve dökülmesini sağlayarak, zemindeki daha sağlıklı ve daha canlı tabakanın ortaya çıkarılması işlemidir. Sonuç ise daha canlı, daha taze, daha gergin ve düzgün bir cilttir. Peeling işlemi, özel peeling solüsyonlarının cilde sürülmesi şeklinde uygulanır. Bu solüsyonlar, cilt üzerine sürüldüklerinde deri yüzeyine hafif bir yanık oluşturur, derinin en yüzeysel tabakasındaki hücreler arası bağları zayıflatır ve bu şekilde hücrelerin dökülmesini sağlayarak etkisini gösterir. Yüzeyel tabakadaki hücrelerin dökülmesi, yeni deri hücrelerinin yapımını hızlandırır ve cilt yüzeyi daha taze hücreler ile kaplanmış olur.

HANGİ DURUMLARDA UYGULANIR?

Ciltteki güneş hasarı ya da yaşlanmaya bağlı oluşan ince kırışıklıkların hafiflemesini ve azalmasını sağlar.
Cildin yumuşaklığını ve canlılığını arttırarak daha taze, gergin ve genç bir görünüm sağlar.
Sivilcelerin tedavisini sağlar.
Sivilce izlerini hafifletir.
Ciltteki yüzeysel lekelerin kaybolmasını sağlar.

Peeling işlemi, ofis ortamında yapılan, 5-10 dakikalık bir işlemdir. 2 haftalık aralar ile tekrarlanmalıdır. Peeling etkilerinin cilt üzerinde fark edilebilmesi için en az 6-8 seans uygulanmalıdır. Cildin kazanmış olduğu formu koruması için 6-8 seanslık uygulamayı takiben her 2-3 ayda bir uygulamanın tekrarlanması önerilir.

NASIL UYGULANIR?

Tedavi edilecek bölge uygun bir şekilde temizlendikten sonra kimyasal ajan cilde sürülür, ciltte hafif yanma hissedilir, cildin verdiği reaksiyonunun değerlendirilmesi sonucu ortalama 3-5 dk. kadar sonra nötralizasyon işlemi yapılır, cilde uygun bir nemlendirici ve güneş koruyucu uygulaması ile işlem tamamlanır. Kimyasal peeling sonrası hafif bir kızarıklık olması normaldir.

KİMYASAL PEELİNG SONRASI NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

Kimyasal peeling uygulaması yapılan cildin nem kapasitesi yeterli düzeyde tutulmalıdır bu yüzden önerilen ürünler düzenli kullanılmalı yeterli su içimine dikkat edilmelidir. Tedavi edilen bölge tahriş edici işlemlerden uzak tutulmalıdır. Kimyasal peeling uygulandıktan sonra o bölge mümkün olduğunca güneşe maruz bırakılmamalı,yapılan bölgeyi tahriş edici her türlü nedenden uzak tutmalı ve hekimin önerdiği güneş koruyucu ürünü güneşe çıkmadan ortalama 30 dk. önce sürülmelidir, güneşte kalma süresi uzunsa güneş koruyucu tekrarlanmalıdır.

Peeling işleminin sakıncalı olduğu durumlar:

- Egzama, dermatit gibi cilt hastalıkları
- Allerji ve bağışıklık sistemini ilgilendiren hastalıklar
- Uçuk benzeri viral cilt hastalıkları
- Güneşe karşı aşırı duyarlılık
- Yara iyileşme problemleri
- Açık yara varlığı
- Yakın zamanda geçirilen operasyon, laser uygulaması ve radyasyon tedavisi.
- Bu gibi durumlarda peeling işlemi önerilmez ya da işlem, sakıncalı durum ortadan kalkıncaya kadar ertelenebilir.