BOTOX ®

Botox® nedir?
Botox ® zamanla yüzde oluşan dinamik kırışıklıkları, çizgileri azaltan basit, cerrahi olmayan bir uygulamadır. On dakikalık bir uygulama ile kırışıklıklara yol açan kasları ortalama 4 aya kadar gevşetir. 3-7 gün içerisinde etkili olmaya başlar. Basit, hızlı ve iyileşme süreci gerektirmeyen bir uygulama olduğu için birçok insan uygulama sonrası işine ve günlük hayatına geri döner.

Kırışıklıklar nasıl oluşur?
Botox ®’un yüz bölgesindeki faydasını daha iyi anlayabilmek için öncelikle kırışıklıkların nasıl oluştuğunu bilmek lazım. Yüzümüzde mimiklerimizi her hareket ettirdiğimizde yani güldüğümüz, kızdığımız, şaşırdığımız zaman cilt altındaki kaslar hareket eder. Bu hareketlerin sürekli tekrarlanmaları ile zamanla yüzümüzde kırışıklıklar oluşur. Bu kırışıklıklara dinamik kırışıklıklar adı verilir. Kişinin mimiklerini kullanma sıklığı, güneşe maruz kaldığı süre, cilt ve kas yapısı, yaş ve cinsiyet bu kırışıklıkların seviyesinde belirleyicidir.

Botox ® hangi bölgelere uygulanır?
Özellikle mimik kaslarının hareketine bağlı olarak ortaya çıkan alın bölgesi, kaş arası ve göz kenarı çizgileri Botox ® tedavisine son derece iyi cevap vermektedir. Bunun dışında üst dudak ve boyun çizgileri tedavi edilebilir. Ayrıca el,ayak ve koltukaltı bölgeleri terleme tedavisinde Botox ® kullanılmaktadır.

BOTOX HAKKINDA YANLIŞ BİLİNENLER ve DOĞRULARI
Botox ® yılan zehirimidir?
Botox ®, Clostridum Botulinum bakterisinden üretilmiş doğal, saflaştırılmış proteindir. Yılan zehiri değildir.

Botox ® yeni kırışıklıklara yol açar mı?
Botox ®’un etkisi uygulandığı bölge ile sınırlıdır, vucut içerisinde dolaşmaz

Botox ® uygulamalarına devam etmezsem kırışıklıklarım artar mı?
Kırışıklıklarınız yavaş yavaş tedavi öncesi durumuna geri döner.

Botox ® uygulandıktan sonra yüz şişer mi?
Yüze yapılan dolgu uygulamaları Botox® zannedilmektedir. Botox® bir dolgu maddesi değildir. Yüzü şişirmez

Botox ® sadece kırışıklıklar da mı kullanılır?
Botox ® ile yüz bölgesinde alın, kaş arası ve göz kenarı kırışıklıklarının yanı sıra dudak üstü ve boyun çizgileri tedavi edilebilir. Gerilim tipi baş ağrısında kullanılmaktadır. Ayrıca el,ayak ve koltukaltı bölgeleri terleme tedavisinde Botox ® kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra serebral palsi dahil olmak üzere birçok nörolojik hastalık, göz tiki ve şaşılık dahil olmak üzere oftalmoloji alanında birçok hastalığın tedavisinde uygulanmaktadır.

Botox a benzer kremler var mıdır? Kremler aynı etkiyi yaratır mı?
Botox ® doktor tarafından kas içerisine seçici olarak yapılan bir enjeksiyondur. Kremler bizzat cilde uygulanır, yüzeysel etkilidir. Etki mekanizmaları farklıdır. Botox ® dinamik kırışıklıkları etkin bir şekilde giderirken , kremler sadece yüzeysel ince kırışıklıklarda kullanılmaktadır.

Uygulama nasıl olur?
Öncelikle en iyi sonucu alabilmek için enjeksiyon yapılacak bölgeyi tespit ederiz. Anestezi gerekmez, hassasiyete göre belki anestetik bir krem veya buz kompresi uygulanabilir. Uygulanacak her bölgeye çok az dozlarda Botox ® enjeksiyonla tatbik edilir.

Botox ® ’un etkisi ne kadar sürer?
Botox ®’un etkisi 4 aya kadar sürmektedir. Tekrar eden uygulamalarda bu süre artmaktadır.

Botox ® tam olarak nedir?
Botox ®, Clostridum Botulinum bakterisinden üretilmiş doğal, saflaştırılmış proteindir. Kırışıklığa yol açan kaslara ince uçlu enjektörler ile çok düşük dozlarda uygulanır. Botox ® dinamik kırışıklıklara yol açan kasları geçici süre ile gevşeterek etkisini gösterir. Botox ®’un etkisi uygulandığı bölge ile sınırlıdır, vücut içerisinde dolaşmaz.

Botox ® uygulamaları ağrılı mıdır?
Çok az ve kısa süreli batma hissi duyulur. Uygulama tamamlandığın-da genellikle hiçbir ağrı kalmaz. 18-65 yaş aralığı içerisindeyseniz ve olabileceğinizin en iyisini görünmek istiyorsanız Botox® sizin için uygundur. Görünüşüne önem veren binlerce kadın ve erkek Botox® ’un faydalarını keşfetti. Sadece sanatçılar, politikacılar, modeller değil ,öğretmenler, anneler ve iş dünyasından ve hayatın her alanından insanlar.

Kimlere Botox ® yapılmaz?
Hamile ve emzirenlere, sinir sistemi hastalığı öyküsü olanlara (myasthenia gravis gibi nörolojik hastalıklar), aminoglikozit türevi antibiyotik (Genta gibi) ve penisilamin gibi ilaçlar alanlar, romatoid artritli hastalar ve cyclosporin gibi bağışıklık sistemini zayıflatan ve chloroquine gibi sıtma ilacı kullanan hastalara botox tedavisi yapılmaz 2002 yılında Amerikan Gıda ve İlaç yönetimi Kurumu (FDA) tarafından kozmetik kullanımına onay verilmiş ve şu ana kadar yalnızca ABD’de beş milyon uygulama yapılmıştır. Amerikan Estetik Topluluğu tarafından ise Botox, 2002 ve 2003 yıllarında hekimlerin uyguladığı kozmetik işlemler içinde en popüleri olarak değerlendirilmiştir.